Podstawą dokonania sprzedaży danego produktu lub usługi jest sztuka komunikacji z klientem. I nie chodzi tutaj wyłącznie o umiejętność rzucania sprzedażowymi hasłami, bo choć są ładnie brzmiące to większość klientów jest już na nie wyczulona i nie ulegnie ich magii, ale przede wszystkim chodzi o aktywne słuchanie klienta.
Dlaczego? Bo tylko jeśli wsłuchamy się w jego potrzeby i oczekiwania to będziemy mieli po pierwsze możliwość dobrania stylu rozmowy do typu klienta i po drugie będziemy wiedzieli jakiego produktu poszukuje klient, a czego w trakcie sprzedaży chciałby uniknąć. Jest to podstawa do przeprowadzenia udanej sprzedaży.
Nowoczesne szkolenia interpersonalne. Zobacz: szkolenie komunikacja wewnętrzna
Jak mówią badania bardzo liczna grupa klientów ocenia sklep lub wykonawcę usługi poprzez pryzmat przeprowadzenia komunikacji. Pomimo znalezienia lepszej oferty cenowo, spełniającej pożądane kryteria jesteśmy w stanie wrócić do innego sklepu, gdzie zapłacimy więcej tylko dlatego, że komunikacja była prowadzona na zadowalającym dla nas poziomie. Co to w praktyce oznacza? W cudzysłowiu mówiąc chodzi tutaj o „dopieszczenie” klienta, a konkretniej mówiąc chodzi o to czy sprzedawca aktywnie nas słuchał, czy starał się poznać nasze potrzeby i oczekiwania, czy reagował na nasze uwagi, czy odpowiadał na pytania czy tylko może działał według utartego schematu. Wszelkie umiejętności możemy doszlifować na szkoleniach z komunikacji z klientem.
Szkolenie komunikacja z klientem zawiera w swoim programie między innymi tematykę zwiększania satysfakcji klienta, dostrzegania potrzeb klienta, skupiania się na szczegółach, indywidualnego podejścia do klienta, aktywnego słuchania klienta, kontrolowania swoich emocji szczególnie w przypadku szkolenia z obsługi trudnego klienta, używania komunikacjii werbalnej i niewerbalnej, radzenia sobie ze stresem, odejścia od źle odbieranych zwrotów, asertywności, rozwiązywania kłopotliwych sytuacji czy łagodzenia konfliktu interesów.
Szkolenia komunikacja z klientem owocują bardzo szybko w postaci wzrostu sprzedaży, a także wzrostu liczby zadowolonych klientów.